THE golden circle - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Shanna Lai - WaarBenJij.nu THE golden circle - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Shanna Lai - WaarBenJij.nu

THE golden circle

Door: Shanna Lai

Blijf op de hoogte en volg Shanna

02 Februari 2014 | IJsland, Reykjavik

Wieehoee ik was de chauffeur van een prachtige chevrolet en samen met nog 7 anderen en nog een prachtige chevrolet gingen wij de beruchte Golden Circle rijden.

Even een kleine toelichting; de Golden Circle is een route door een deel van IJsland waarbij je langs een aantal mooie en toeristische plekken komt.
De eerste stop was bij het natuurpark þingvellir met een super groot en mooi meer, hier hebben we wat foto's gemaakt en toen zijn we verder gereden. Mijn huisgenoten hebben hier van de week gehiked en dat was echt een aanrader :)
Daarna gingen we door naar de prachtige waterval Gulfoss. Dit vond ik zo indrukwekkend. Het is een dubbele waterval en het was zo een mooi contrast met de kleur van de rotsen/bergen, het heldere water en de sneeuw.
De volgende stop waren de geisers! Die stonken dus wel...
De kleinste geiser (little geysir) borrelde een beetje, de grotere geiser (Strokkur) is degene die elke 5-10 minuten uitbarst. Heel gaaf om te zien, maar het filmen is helaas mislukt. De uitbarsting kan tussen de 25-30 meter hoog zijn. Er zijn nog een paar kleine geisers te vinden en ik kon het niet laten om het water even te voelen (wel nadat iemand anders het eerst had gedaan en vertelde dat hij zich niet had verbrand!!!). De laatste is de Geysir. Dit is een geiser die al lang geen uitbarstingen heeft gehad, maar deze bereikt als die uitbarst een hoogte van 95-100m als ik het me goed herinner.
De vulkanische krater konden we niet vinden en de rest hebben we gelaten vanwege tijd, de zon die onder ging en de tijd die anders aan hiken opging. Alsnog wel heel leuk om allemaal gezien te hebben en volgende keer plak ik er toch wel een hike aan vast. Dus degene die langskomen; bereid je voor ;)

Daarna met het grootste deel van de groep plus wat anderen uit eten geweest bij een indiaas restaurant. Toen toch maar even naar een verjaardag gegaan ook al voelde ik mijn voeten amper. Dit was zo gezellig dat ik nog even 'down town' ben gegaan. Oftewel een dansje gewaagd in Reykjavik.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shanna

Actief sinds 04 Jan. 2014
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 9964

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 24 April 2014

Studeren in Reykjavik

Landen bezocht: