Tijd voor een update - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Shanna Lai - WaarBenJij.nu Tijd voor een update - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Shanna Lai - WaarBenJij.nu

Tijd voor een update

Door: Shanna Lai

Blijf op de hoogte en volg Shanna

26 Januari 2014 | IJsland, Reykjavik

Ik had zo het voornemen om dit bij te houden, maar ik zal heel eerlijk zijn. Als je eenmaal begint met een nieuw land ontdekken, dan krijg je daar géén genoeg meer van.
Vele uitstapjes en vele nieuwe vrienden verder zal ik jullie even updaten.

Snaefellssnes een prachtig schiereiland stond op de planning zoals ik in mijn vorige reisverslag vertelde. Het was mijn eerste roadtrip in IJsland en we vertrokken vroeg in de ochtend toen het nog donker was.
We vertrokken richting het schiereiland en toen we er bijna waren, stopten we bij een wegrestaurantje. Daar waren lieve behulpzame IJslandse mensen die mij hielpen met koffie zoeken en dat was natuurlijk een mooie kans om gelijk even wat tips te vragen aan de locals.
Zij wezen ons op de kaart verschillende plekken aan en we hebben ons de hele dag vermaakt! We begonnen met een mooie zonnige dag, toen werd het bewolkt en zagen we niet één, maar twee regenbogen vanuit de bergen! Daarna begon het te regenen en uiteindelijk reden we in een sneeuwstorm. Het is waar; in IJsland kan het weer zo omslaan.
De natuur was ook weer bijzonder. Ik zag voor het eerst in mijn leven een waterval.
De hele circkel/route die we reden is rondom een gletsjer en je ziet elk landschap voorbij komen. Heel gaaf; zie de foto's.
Meest indrukwekkende? Rijden in een landschap waar het overal om je heen wit is met uitzondering van de roze lucht in de verte; nogmaals zie foto's.

De roadtrip was op dinsdag 21 januari en op donderdag 23 januari waren we meegevraagd naar the Blue Lagoon. Kleine tip als je ooit gaat; je krijgt €15,- studentenkorting. Al moet ik zeggen dat ik niet zeker weet of het ook geldt met een NL studentenkaart, maar het is het proberen waard. De korting is namelijk nergens terug te vinden.
De Blue Lagoon stinkt niet zo erg als wat ik verwacht had en is erg mooi. Gaaf om te ontspannen in een warm bad tussen de bergen.
We hebben een heerlijk moddermaskertje op ons gezicht gesmeerd, de sauna opgezocht en nog even het stoombad geprobeerd.
Heerlijk! Vervelend dat ik nog eens terug moet met mijn familie en/of vrienden die langskomen hier.

De rest van de week gezellig koffie gedronken bij natuurlijk kaffitar. In het weekend een verjaardagsfeestje en het verder verkennen van het uitgaansleven. Kroeg in, kroeg uit, bar in, bar uit. Leuk leuk nog veel te zien.

Oké nog een ding wat ik moet toegeven ...
Ik heb alle IJslandse specialiteiten geprobeerd op een ESN dine like a viking party!
Oftewel; schapenhoofd, schapentestikels, zure walvis, rotte haai..
Een keer en nooit meer kan ik je vertellen!!!
Met wat Opal en Brennivin (IJslandse sterke drank) ging het met wat kokhalzen en tranen in de ogen weg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shanna

Actief sinds 04 Jan. 2014
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 9974

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 24 April 2014

Studeren in Reykjavik

Landen bezocht: